Міжнародний з’їзд «Трезвена спадщина священномученика Володимира (Богоявленського) для сучасного суспільства»

В конференц-залі санаторію «Пуща-Озерна» відлунали останні слова доповідей учасників Міжнародного з’їзду «Трезвенна спадщина священномученика Володимира (Богоявленського) для сучасного суспільства», організованого Синодальним відділом УПЦ у справах молоді та Всеукраїнським Свято-Володимирським братством «Трезвіння». Увечері 19-го вересня з’їзд, який об’єднав понад 60 активістів з України, Росії та Білорусії, завершив свою роботу, але бажання усіх присутніх було однодушним – спілкування, розпочате в столиці України, варто і потрібно продовжити.

Адже на форумі, присвяченому 100-річчю знаменитого антиалкогольного з’їзду 1912 року, було поставлено найгостріші питання, пов’язані із основними різновидами хімічної залежності людини. При цьому доповідачі запропонували подивитись на них під новими кутами зору та поділились із присутніми власним безцінним досвідом.

Глибоке враження на присутніх справили промови гостей з Російської Федерації. Протоієрей Ілля Шугаєв, викладач Коломенської духовної семінарії, відомий публіцист та проповідник, підкреслив, що в наш час триває справжня духовна битва, лінія фронту якої проходить крізь серце кожної людини. Головне питання цієї битви – жити тверезо чи ні. І надзвичайно важливим є те, яку позицію в цій ситуації займе Церква, адже в багатьох вона і до сьогодні не асоціюється із антиалкогольним рухом. Натомість, за визначенням отця Іллі, саме Християнська Церква є захисником ідеї тверезості за своєю сутністю, адже закликає  усіх своїх вірних до трезвіння – перед усім духовного, відродити яке зараз – нагальне завдання.

Головною ознакою з’їзду стала його увага до суто практичних питань, які розкривали в своїх доповідях фахівці, що мають неоціненний досвід особистої роботи в цій галузі. Запам’ятались учасникам і виступ професора медицини, нарколога з багаторічним стажем, диякона Григорія Григор’єва, викладача Санк-Петербурзької духовної академії. Доктор медичних наук та водночас директор Міжнародного інституту резервних можливостей людини, отець Григорій поділився своїми спостереженнями за практичним виконанням обітниць тверезості. Кандидат хімічних наук, диякон Іоанн Клименко, намагаючись зламати усталені стереотипи про ставлення до алкоголю в священному Писанні, розповів багато цікавого про таке поняття, як «вино», зокрема –  про величезну кількість значень цього слова в Біблії, багато з яких, до речі, не мають жодного стосунку до алкоголю.

Змістовними були й доповіді української сторони – зокрема протоієрей Віталій Бакун, благочинний Ясиноватського округу Донецької єпархії та голова Донбаського товариства Трезвіння, розповів присутнім про неоціненний внесок у справу трезвіння священномученика митрополита Володимира Богоявленського, який на початку 20-го століття став на чолі антиалкогольного руху Православної Церкви та обґрунтував необхідність тверезого способу життя крізь призму Святого Письма. А  голова Волинського єпархіального братства Трезвіння, протоієрей Стефан Ярема, поділився із аудиторією багатим практичним досвідом організації масових акцій на підтримку тверезого способу життя, останньою з яких стало резонансне «Свято Тверезості» в Луцьку із залученням відомих спортсменів і громадських діячів.

Практичним досвідом конструктивної взаємодії Церкви і держави на антиалкогольній ниві поділився керівник напряму Трезвіння з Відділу церковної благодійності і соціального служіння РПЦ, Валерій Доронкін, який запропонував чіткий покроковий перелік необхідних дій по створенню осередків трезвіння на церковних парафіях. А своєрідним резюме для всіх присутніх стала думка, висловлена ще на початку доповідей гостем з Росії, кандидатом педагогічних наук, протоієреєм Ігорем Бачиніним, головою Іоанно-Предтечинського братства Трезвіння РПЦ, членом Церковно-громадської ради з протидії алкогольній загрозі при священному Синоді: Церква мусить скеровувати основні зусилля не на боротьбу із пияцтвом, а на ствердження тверезості – як фізичної, так і духовної. І розпочинати треба з відстоювання основних духовних цінностей християнської цивілізації в умовах наполегливого їхнього руйнування ззовні.

Інформуючи людей про небезпеку алкогольної залежності, Церква повинна поширювати тверезий спосіб життя також і власним прикладом. Саме тому абсолютно логічним завершенням Міжнародного з’їзду Трезвіння стало прийняття кількома його учасниками обітниці тверезості (протоієрей Роман, мирянин Костянтин та мирянин Валентин). Воно пройшло в урочистій атмосфері молебню, який очолив організатор з’їзду, голова Синодального відділу УПЦ у справах молоді, єпископ Обухівський Іона, про що вони отримали обітні грамоти з рук єпископа Обухівського Іони. Слід зазначити, що більше десяти учасників з’їзду вже живуть (від одного до 33 років) з такою обітницею.

Єпископ Обухівський Іона підписав та вручив Обетные грамоти.  Наприкінці спільної молитви Владика сказав коротке напутнє слово, в якому побажав тим, хто дав обітницю, духовних сил і уваги, бо виклик, який було кинуто силам зла, вимагає від них «підвищеної бойової готовності» протистояти спокусам. Ці слова лише зміцнили учасників з’їзду у їхніх переконаннях, адже, як зазначив з них, для того, щоб проповідувати тверезий спосіб життя іншим, ми самі повинні втілювати його у власному житті, і тільки тоді це надасть справжньої сили кожному сказаному нами слову.

Усі бажаючі отримали набори тверезницької літератури (всього 14 найменувань), газети «Трезвая жизнь» і «Твереза Україна», журнали «Фамилия», «Отрок» та «Трезвое слово».

В якості одного з пунктів резолюції з’їзду запропоновано ініціювати зустрічі керівників церковних братств тверезості (в усіх регіонах України) з представниками світського тверезницького руху з метою налагодження зв’язків для практичної взаємодії.

Підготував керівник прес-служби єпархії о. Марк

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Google Buzz
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники

Unique visitors to post: 1

Комментарии закрыты.